Handelsbetingelser
BETALING
PartyVikings modtager betaling med almindelige betalingskort, ApplePay, MobilePay og EAN. Vi tager ikke kortgebyrer ved private transaktioner med kreditkort med mindre det er kreditkort udenfor EU/EØS, så tillægges der et gebyr på 2,75%. Købes der med firmakort, med mindre det er et Dankort eller et Visa/Dankort, opkræves et transaktionsgebyr på 2,55% (det beløbs som PartyVikings opkræves, kaldt Autofee). Firmakort uden for EU/EØS vil blive opkræves 2,90% i transaktionsgebyr.
Din betaling trækkes først på din konto, når varen afsendes.
PartyVikings krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
LEVERING
Bestil inden kl. 17.00 på hverdage med forventet levering af pakken den næstkommende dag. Dette gælder fra mandag til lørdag med GLS. PartyVikings tilbyder dig som kunde en dag-til-dag leveringssikkerhed på +98% på ordrer der er bestilt inden kl. 17:00 gennem GLS. Forsendelser i Danmark og resten af verden foretages af GLS, Danske Fragtmænd og DPD.
Efter bestilling af din ordre modtager du en e-mail med din ordrebekræftelse. Når ordren er pakket fremsender PartyVikings dig en e-mail med din faktura efterfulgt af endnu en e-mail med tracking-link til at følge din pakke.
Rettidig levering forudsætter at fragtleverandøren overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos fragtleverandøren, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. PartyVikings kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtleverandøren. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender PartyVikings naturligvis en ny leverance uden beregning. Lørdagsleveringer med GLS er muligt i Danmarks 100 største byer. Derfor anbefaler vi dig at kontakte din lokale pakkeshop og forsikre dig at pakkeshoppen modtager lørdagsleveringer fra GLS.
PAKKESHOPLEVERING
Når din pakke er leveret fremsender GLS både en SMS og e-mail. For at få udleveret din pakke skal du medbringe dit pakkenummer, modtagers navn samt eget billede-ID.
Såfremt du får en anden til at afhente pakken skal din ven blot medbringe eget ID samt medbringe pakkenummer og modtagers navn. OBS! Såfremt en pakkeshop er fyldt med pakker, fx op til en højtid, så vil pakken blive leveret til en anden nært liggende pakkeshop.
ERHVERVSLEVERING
Pakken vil blive leveret i receptionen eller til den person GLS får kontakt til ved henvendelse på adressen. Såfremt din virksomhed har et specifikt afleveringssted vil pakke formentlig leveres der. Du modtager ingen besked når varen er leveret. Den stilles typisk i receptionen med mindre andre specifikke aftaler er lavet med GLS på pågældende lokation. Obs. firmanavnet du skriver i checkouten skal også stå være synlig der hvor din pakke leveres, ellers udleveres din pakke ikke. Der vil blive opkrævet en ekstra betaling for genforsendelse såfremt firmanavn enten er forkert eller såfrem firmmanavn slet ikke er skrevet på.
PRIVATLEVERING
Når du vælger privatlevering modtager du som tidligere nævnt en e-mail fra GLS om aftenen ved 19-tiden der informerer om at pakken er scannet på det lokale GLS depot. Udover denne information bliver du bedt om at tage stilling til følgende punkter:
- Er du hjemme til at modtage pakken i morgen?
- Hvis ikke du er hjemme, må GLS stille pakken for din risiko?
- Hvis ikke du er hjemme og pakken ikke må stilles, skal GLS så levere din pakke i nærmeste pakkeshop?
Hvis pakken er forsinket informerer GLS om en ny forventet leveringsdato. Såfremt du vælger at pakken blot skal leveres hjemme hos dig som først antaget, så vil du ikke få en besked når den er leveret. Såfremt du vælger privatlevering er det afgørende at fragtmanden har adgang til din adresse med fragtvognen, ellers er levering ikke muligt. Det er dit ansvar at der er mulig adgang.
REKLAMATION
Ved modtagelse af en vare med fejl og/eller mangler bedes du tage billeder af alle varens 4 kanter, indre og ydre emballage(bobleplast, brunt papir, pap, papkasse mv) og fragtleverandøren pakkelabel. Fremsend disse billeder til info@partyvikings.dk straks efter modtagelse samme dag. Herefter vil vi besvare din henvendelse og forklare det næste forløb i din reklamation. Fremsendes der tilstrækkelig dokumentation og vurderes din reklamation som værende rimelighed vil du modtage et nyt produkt. Alt emballage samt varen skal bevares, og må ikke anvendes før reklamationen er færdigbehandlet.
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos PartyVikings som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Dog gælder at ved modtagelse af ordrer med Danske Fragtmænd skal reklamationen falde ved modtagelse eller senest samme dag ved skade både til vognmanden og til PartyVikings.
Reklamerer du som virksomhed gælder der en 3 måneders reklamationsfrist. Såfremt du som virksomheder modtager en pakke/palle med fragtmanden med en skade skal du reklamere om skaden til fragtleverandøren og PartyVikings samme dag denne modtages. Du skal underskrive modtagelsen, dog med forbehold for at pakken/pallegodset er beskadiget.
Varereturnering foregår ved at kontakte PartyVikings, hvorefter PartyVikings arrangerer en afhentning på din adresse eller alternativt skal du afleverer returpakken i nærmeste pakkeshop. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: E-mail: info@partyvikings.dk eller telefon: +45 70 40 40 30
RETURRET
PartyVikings yder en udvidet returret på 100 dage. Det betyder nærmere fortalt at du har 86 dage til at meddele at du ønsker at benytte vores udvidet returret og herefter 14 dage til at sende pakken retur. Meddelelsen skal gives via mail info@partyvikings.dk ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder i bunden af disse betingelser. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksomme på, at du ønsker at benytte din udvidet returret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Når vi har modtaget pakken retur på vores lager, kan vi ombytte din ordre til noget andet i stedet.
FORTRYDELSESRET
PartyVikings yder 14 dages fortrydelsesret, hvorefter du har 14 dage til at sende pakken afsted fra din adresse. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Ved køb af ydelser, eksempelvis leje af maskiner mm, forekommer der 14 dages fortrydelsesret fra aftaletidspunktet.
I tilfælde af en værdiforringelse som du hæfter for, vil denne automatisk fratrækkes købsbeløbet.
Handler du som virksomhed enten via partyvikings.dk eller partyvikings.dk/b2b forekommer der ikke fortrydelsesret.
INGEN FORTRYDELSESRET
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, som f.eks. tøris. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os hurtigst muligt, dog senest 14 dage efter du har fortrudt dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Returneres din ordre med manglende original emballage kan dette medføre en begrænset tilbagebetaling. Ønsker du at være sikker på at modtage alle dine penge retur, så anbefales det at alt returneres som det er modtaget.
Du kan fortryde et køb, selvom varen er blevet brugt. En vare er kun brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik. Hvis varen er brugt, skal der laves en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse vil fratrækkes i tilbagebetalingen.
Hvis du modtager en forkert eller ødelagt vare og ønsker at få denne returneret, da fremsender vi dig en label du kan påsætte pakken. Såfremt du ønsker at benytte en anden leveringsform end den billigste standard returnering som PartyVikings tilbyder vil du selv hæfte for differencen.
PartyVikings modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, sendt til privatadresse eller til pakkeshop. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller du afleverer pakken personligt hos os på lageret, efter aftale.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Når vi har modtaget returneringen fra dig, skal du være opmærksom på, at der skal op til mellem 7 og 14 dage, indtil pengene returneres. Dettes skyldes, at de returnerede produkter skal tjekkes igennem for fejl og mangler, inden vi returnere pengene til dig.
I næste punkt fremgår det hvilken adresse en varereturnering skal sendes eller leveres til.
AFHENTNING & VARERETURNERING
Både afhentning og varereturnering foregår til nedenstående adresse:
PartyVikings ApS
Springbjergvej 16
7183 Randbøl
Ved afhentning bedes du kontakte PartyVikings på e-mail info@partyvikings.dk eller på telefon 70 40 40 30 for at aftale afhentningsdato og -tidspunkt således vi sikrer at vores lagermand har din pakke klar når du ankommer til vores lagerhal.
PERSONDATAPOLITIK & COOKIES
For at indgå en aftale med PartyVikings skal følgende oplysninger registreres fra dig: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Disse informationer registrerer og videregiver PartyVikings for at kunne sende varen til dig. Din IP-adresse registreres også, den vil typisk kun blive brugt i en eventuel politiefterforskning. Generelt for alle dine oplysninger bliver de på intet tidspunkt tilgængeliggjort overfor tredjepart, overdraget eller solgt. Dine informationer opbevares trygt hos PartyVikings og den er kun tilgængelig for betroet personale. Nogle af vores samarbejdspartnere behandler også dine persondata, men dataen behandles udelukkende på PartyVikings’ vegne og samarbejdspartnerne må ikke anvende dataen til egne formål.
Hos PartyVikings har du altid ret til at gøre indsigelse mod den registrering vi har gjort om dig, og du har ret til at vide hvilke oplysninger vi har om dig. For at du kan modtage disse informationer skal du blot rette henvendelse på info@partyvikings.dk. Dette gør sig gældende jævnfør Persondataloven.
For mere information om vores persondatapolitik og cookies, klik da på linket i footeren ”Persondatapolitik”.
KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via info@partyvikings.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.
FØDEVAREGODKENDT
PartyVikings er fødevaregodkendte. Se vores seneste kontrol her. Alle kontrolrapporter ses her.
Fortrydelsesformular
Du kan downloade PartyVikings' standard fortrydelsesformular her, som skal udfyldes og returneres sammen med den pakke du ønsker at returnere.
Handelsbetingelserne er senest opdateret 25.11.2024